Wist je dat je je Facebook en Instagram posts kunt inplannen via de Creator Studio van Facebook? Zo ja, gebruik je het ook? Zo nee, lees dan even verder want het kan een mooie oplossing bieden die je tijd bespaart én het mogelijk maakt om vooruit te werken. 

Ben je lekker bezig met consequent aanwezig zijn op de socials maar kom je soms in de knel door tijdgebrek? Of vind je het gewoon prettig om waar het kan vooruit te werken (en af te vinken)? Daar zijn allerlei oplossingen voor te vinden maar de Creator Studio maakt het je heel makkelijk als het gaat om inplannen voor Facebook en Instagram.

Creator Studio

Heb je een bedrijfspagina op Facebook en ben je daar de beheerder van? Dan kun je heel eenvoudig naar de Creator Studio en gelijk beginnen. Let op: je kunt (tot nu toe) op Instagram alleen posts inplannen, story’s moeten nog handmatig. Via de Creator Studio kun je ook alles meten via de statistieken.

Inplannen voor Instagram en Facebook

Het inplannen voor Instagram is vrij eenvoudig. Je kiest voor Instagram, je typt je bericht, plaatst er de hashtags bij en upload je foto(‘s) of video en je voegt (indien van toepassing) je locatie toe en tagt andere accounts. De foto kun je ter plekke nog bijsnijden; handig! Alles klaar? Dan kies je via het driehoekje naast de knop ‘publiceren’ voor ‘planning’  en vul je datum en tijd in. Voor Facebook gaat het eigenlijk net zo. Je kiest bovenin voor Facebook, klikt op ‘nieuwe maken’ of ‘plaats iets’ en de rest wijst zichzelf. In een Facebook post kun je linkjes delen, bij Instagram (zoals bekend) niet.

Om het jezelf nog makkelijker te maken zorg je eerst voor een goede contentplanning. Vanuit deze contentplanning kun je vervolgens eenvoudig vooruit werken en post inplannen. Ik schreef er in 2019 al eens een blog over. Je vindt het hier >>