Challenges, webinarsTerwijl ik dit typ vindt de Challenge Almere-Amsterdam plaats en zit de man op de racefiets, ergens op het parcours voor een halve triatlon. Een challenge die ik hem niet nadoe. De laatste weken heb ik wel diverse andere challenges gedaan. Online om precies te zijn. Het aanbod is zo groot dat je er bijna niet omheen kunt. Heb jij ook al aan een challenge meegedaan? Of misschien een webinar online bijgewoond?

Wat haal ik uit de challenges en webinars?

De challenges waaraan ik heb meegedaan, of nog aan meedoe, koos ik uit om een aantal redenen. Allereerst intrigeert het me dat dit fenomeen zo groot is op het moment. En wat is een betere manier om achter de reden van die populariteit te komen dan aan een aantal challenges en webinars mee te doen. Daarnaast vind ik dat je altijd iets meeneemt van dit soort sessies. Is het niet in de vorm van kennis en handige tips dan zeker in de vorm van inspiratie. Daar houd ik van. Vervolgens kan ik dat wat ik opsteek weer delen met mijn klanten.

Waarom zijn die challenges en webinars gratis?

Waarom al die challenges en webinars gratis worden weggegeven? Omdat dat d? marketingtrend van dit moment is. Gratis een deel van je kennis delen om zo mensen aan je te verbinden. Die mensen worden daar blij van en delen dat en de community is geboren of gegroeid. Het idee is eigenlijk heel simpel. Als je voldoende geeft, een band opbouwt en expertise uitstraalt krijg je daar uiteindelijk vanzelf iets voor terug. En natuurlijk op slimme wijze je challenges en webinars vormgeven. Slechts een deel van je kennis delen, mensen nieuwsgierig maken en hongerig naar de rest. Aan het einde volgt er ook standaard een commercieel aanbod voor een vervolgtraject.

Voorlopig ga ik vrolijk door met het deelnemen aan challenges en webinars. Om de kunst af te kijken, inspiratie op te doen, ervan te leren, enzovoort. Maar nu ga ik weer richting de stad omdat de man straks terugkomt met de fiets en dan nog een halve marathon gaat lopen…. Fijn weekend!?