WiFiEen paar jaar terug was een internetverbinding op vakantie nog een soort van luxe. Tegenwoordig verwacht je min of meer dat je in je accommodatie gewoon 24/7 WiFi tot je beschikking hebt. Maar is dat ook zo?

Zeg eens eerlijk, check jij ook als een van de eerste dingen na aankomst of er WiFi is op de plaats van bestemming? En dan snel een Appje sturen naar de thuisblijvers, met een eerste foto natuurlijk. De teleurstelling als er geen WiFi blijkt te zijn, er eerst een hele procedure moet worden afgelegd om WiFi te kunnen gebruiken, je eerst een code moet gaan halen en/of kopen bij de receptie of als je, na een combinatie van deze mogelijkheden, uiteindelijk kunt vaststellen dat de WiFi van dramatische kwaliteit is.

WiFi-ergernissen

Persoonlijk snap ik er helemaal niets van dat je als eigenaar van een vakantieverblijf niet zorgt voor eenvoudig toegankelijk en goed werkende WiFi. In onze eerste week van de vakantie, waar we net van terug zijn overigens, kregen we bij aankomst drie briefjes met daarop codes. Dat het er drie waren vind ik dan al apart. Waarom niet gewoon 1 code per huisje of als het dan persoonlijk is en je huurt een zespersoonshuisje, ontvang je dan geen zes codes. Anyway, we volgden de procedure en hadden uiteindelijk na heel veel geduld een volle WiFi-waaier in de iPhone. Die volle waaier bleek echter een illusie te zijn omdat er vaker niet als wel ook echt bereik was. Zelfs de meneer van onderhoud mopperde als een dolle “Het is ook geen werken voor ons, waardeloos!”.

Ik snap dat. Zeker als je ermee moet werken. Maar ook foto’s delen met het thuisfront; heb je even? Of een gesprek via Whatsapp voeren dat steeds stil wordt gelegd door gebrek aan bereik? Werkt niet echt fijn. En tegenwoordig zijn mensen nu eenmaal 24/7 bereikbaar en online. Voor ontspanning en voor werk. Ook op vakantie.

Social media onpersoonlijk?

De meningen zijn verdeeld over dit fenomeen. Mensen die niets met social media hebben, veroordelen de mensen die dat wel hebben van ‘hele dag schermpje staren’ en vinden social media onpersoonlijk. Ik ben zelf fan van bijvoorbeeld Instagram en Facebook en heb ervaren dat het voor mij zeker niet onpersoonlijk is. Het is natuurlijk maar net hoe je ermee omgaat. Sterker nog, ik heb via social media mensen leren kennen die ik anders misschien nooit had ontmoet. En dat was pas zonde geweest want leuke nieuwe mensen om je heen is toch echt wel waardevol. Ook zakelijk kun je je doelgroep via social media op een stuk persoonlijkere wijze bereiken als via een advertentie in een blad bijvoorbeeld.

Het mag duidelijk zijn. Ik ben dus zo iemand die gelijk na aankomst de WiFi checkt. Om vervolgens de mensen om mij heen te laten meegenieten van de omgeving, het weer enzovoort. Andersom kan ik daar namelijk ook van genieten, van het plezier van anderen. En jij?

 


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *