Zodra je aan de slag gaat met je online zichtbaarheid, ontkom je niet aan de term SEO (Search Engine Optimization). SEO is je vriend als je gevonden wil worden door je potentiële klanten, binnen en buiten Nederland. Heb je daar je vraagtekens bij? Ik licht drie punten uit die je wellicht kunnen overtuigen waarom SEO en zichtbaarheid bij elkaar horen. 

3x waarom SEO en zichtbaarheid bij elkaar horen fotoWil je graag op de hoogte blijven van de nieuwste online ontwikkelingen? FrankWatching is je vriend. Ook voor fijne praktische (online) trainingen trouwens. Als je je abonneert op de nieuwsbrief, weet je zeker dat je niks mist. #nospon

Waarom SEO en zichtbaarheid bij elkaar horen:

1. Wie schrijft die blijft
Lekker ouderwets cliché maar wel nog steeds hartstikke waar. Een blog (of ander stuk tekst) dat je vandaag schrijft, kan over een paar jaar nog steeds een van de best bekeken items op je website zijn. Denk als voorbeeld maar aan een blog met de titel ‘5x ultieme kerst desserts’. Ieder jaar is kerst weer van de partij en wordt er al vanaf september gezocht op woorden die met kerst te maken hebben. Met andere woorden, als je SEO goed toepast op je site kan een kleine inspanning je jarenlang van dienst zijn als het gaat om het vergroten van je zichtbaarheid.

2. Google weet je te vinden
Wanneer je SEO (oftewel zoekmachine-optimalisatie) goed toepast, zorgt het ervoor dat Google je website weet te vinden. En dat is uiteraard wat je wil, zo vaak mogelijk op zoveel mogelijk relevante onderwerpen voor jouw business. Daarmee word je tenslotte steeds beter zichtbaar bij doelgroepen die voor jou interessant zijn. Google houdt van websites die regelmatig nieuwe teksten publiceren, die adaptive zijn en die ze goed kunnen indexeren. 

3. Zichtbaar buiten Nederland? 
Heb jij een webwinkel/website met artikelen of diensten die je ook buiten Nederland wilt verkopen? Dan kan het interessant zijn om je website te laten vertalen. En bij dat vertalen van teksten hoort ook een goede SEO vertaling. Als je zelf niet de taal volledig onder de knie hebt, is het verstandig om hier een vertaalbureau (gespecialiseerd in SEO) voor in te schakelen. Ze kunnen je vaak ook helpen bij het uitdenken van de juiste site-structuur.

Wil je nog meer lezen over zichtbaarheid? Lees dan ook nog even het blog dat ik schreef over het feit dat zichtbaarheid nu (in Corona-tijden) nog belangrijker is of het blog over het belang van goed content. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *