We zijn er al wat langer mee bezig, maar 2020 wordt het jaar waarin de nieuwe bibliotheek dé co-werkplek van de stad gaat worden. Als professional kun je terecht in een toffe business lounge om daar te (co-)werken en ontmoeten, kennis te delen en inspiratie op te doen. Wat je ervan kunt verwachten? Lees maar mee! 

Voor je je afvraagt waarom ik dit vertel: ik ga komend jaar binnen de bieb, naast mijn werk als social media manager, samen met collega’s druk aan de slag met de community van professionals. Anders gezegd ga ik mijn stinkende best doen om het tot een succes te maken. En daar kan ik naast de hulp van collega’s ook jouw hulp goed bij gebruiken…

Misschien heb je het al gehoord of gelezen: in 2020 vindt er een herinrichting plaats in de de nieuwe bibliotheek in Almere Stad. Dat betekent onder andere dat het nieuwscafé een andere, betere, plek krijgt en dat de business lounge voor professionals meer ruimte krijgt.

Werken en ontmoeten: powered by Seats2Meet

werken en ontmoeten in de nieuwe bibliotheek

Foto: Barbara van de nieuwe bibliotheek

In de business lounge vind je straks verschillende thema-plekken, met elk een eigen doel en bestemming. Zo komt er een focustafel waar je echt even lekker kunt focussen op je werk. De co-werk tafel is er om met elkaar aan het werk te gaan, terwijl je ondertussen kennis deelt en/of een gezellig praatje maakt. De Chesterfields staan er om (samen) een kop koffie te drinken, je favoriete krant of vakblad te lezen (die liggen voor het grijpen) of gewoon met de laptop op schoot aan het werk te gaan, omdat je dat lekker vindt zitten. Dit format hebben we niet alleen bedacht, maar samen met Seats2Meet. Daar weten ze ten slotte als geen ander waar een professional blij van wordt als het om werkplekken gaat. Je niet hoeft te betalen voor een werkplek maar in ruil daarvoor deel je kennis én check je in bij Seats2Meet, zodat je zichtbaar en bereikbaar bent voor andere co-werkers.

Kennis en inspiratie: toffe programmering

Uiteraard doen wij onze best om onze programmering te verrijken met events die interessant zijn voor professionals. Voorbeelden daarvan zijn de Co-work day’s en Fempreneur in the City maar er komt meer. Dat gaan we niet alleen doen, maar dat doen we graag samen met professionals. Dus heb jij een leuke workshop (als voorbeeld) waar de bezoekers van onze bibliotheek blij van worden? Laat het ons weten, wie weet kunnen we samen aan de slag en jouw en ons bereik vergroten.

Meld je aan bij de Facebook-groep en je kunt de andere professionals ook online vinden!

Ambassadeurs gezocht!

Omdat we het niet alleen kunnen, zoeken we een team van ambassadeurs die ons gaan helpen om de community van professionals bij de nieuwe bibliotheek te laten groeien. We hebben al een aantal ambassadeurs maar er kunnen er meer bij! Dus als jij wilt helpen bij dit leuke traject, laat een reactie achter en wie weet maak je straks onderdeel uit van het team. Wat daar tegenover staat? Bijvoorbeeld gratis toegang tot events, aandacht voor jou via onze social media kanalen, regelmatige nieuwe en kwalitatief goede (profiel)foto’s, korting op de huur van onze meeting spaces (of misschien zelfs gratis gebruik!). Van jou verwachten we een actieve bijdrage in de vorm van regelmatig aanwezig zijn in de business lounge, positieve posts (mét tags en mentions) op social media, blogs (die we delen via onze social media kanalen: extra bereik voor jou) enzovoort.

Voor nu wens ik je vast een gezellige jaarwisseling en een fantastisch 2020. Laat je het me weten als je komt werken en ontmoeten in de business lounge in onze bieb? Kom ik even langs als ik aan het werk ben! O en je weet ‘t: als je ambassadeur wil worden, laat dan een reactie achter hieronder. 

Categorieën: Organiseren

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *