Rubrieken gebruik ik zelf en ik adviseer ze ook altijd wanneer ik iemand help bij een goede contentstrategie, -planning en -creatie of tijdens een workshop. Vandaag licht ik ‘throwback thursday’ uit, een rubriek die je helpt om waardevolle content te recyclen die je in de loop der tijd hebt verzameld. Je kunt er ook nog eens vrij eenvoudig mee vooruit werken. Hoe? Lees maar mee! 

Throwback Thursday or #TBT is an internet trend used among social media platforms such as Instagram, Twitter and Facebook. On a Thursday, Users will post nostalgia-inducing picture – from a different era of their life, accompanied by the hashtag #TBT or #ThrowbackThursday. Many posts reflect positive moments, or funny, old clothes, hair and styles. Throwback Thursday can be attributed to any photo in one’s past memories whether it be childhood, old relationships, past vacations, old songs, or anything that gives one a “happy and nostalgic feeling.” (Bron: Wikipedia)

Content tip: throwback thursday

Je hebt het vast wel bij anderen voorbij zien komen, een stukje ‘oude’ content met daarbij de hashtag #throwbackthursday. Een throwback is een vrije vertaling van terugblik. Even terug in de tijd. Die rubriek is super handig om mee te nemen in je contentplanning. De frequentie bepaal je uiteraard helemaal zelf en op basis van de perfecte contentmix.

Als je bij het plannen van deze rubriek ook nog even kijkt of er inhakers zijn, waar je content voor op de plank hebt liggen om te recyclen, versterk je het effect nog eens. Het kan gaan om een blog, video, foto’s… you name it. Ik plan meestal een maand vooruit met deze rubriek en zet ze ook gelijk klaar via Facebook Studio bijvoorbeeld. Vergeet niet de hashtags #throwbackthursday en/of #tbt te gebruiken in je posts!

Geen idee waar je inhakers kunt vinden? Hier vind je de contentkalenders die ik heb samengesteld. Of kijk eens op Daysoftheyear.com of op Inhaakkalender.com.

En, ga jij aan de slag met deze rubriek of maak je al gebruik van ‘throwback thursday’ om je content te recyclen en je zichtbaarheid te vergroten? 

Categorieën: Content

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *