|
|

Social media

social mediaSocial media als Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter zijn onmisbaar bij het werven van klanten en opdrachten. Of het nu gaat om het verkopen van een product, het werven van nieuwe relaties of bezoekers voor een evenement. Wat het ook is, social media werkt.

Druk, druk, druk… geen tijd voor social media

Het is waar, social media onderhouden vergt veel werk. Werk dat er vaak bij in schiet zodra andere zaken prioriteit krijgen. Maar is dat verstandig? Ik kan uit ervaring zeggen dat het niet verstandig is om social media te laten voor wat het is als je op relatief goedkope wijze meer zichtbaarheid en een toename wilt realiseren in bezoekers/kopers/deelnemers. Gaf ik voor mijn webwinkel www.pukster.nl (die nu puur nog een webblog is) gas qua social media dan merkte ik dat onmiddellijk in een toename van het aantal orders. Ik speelde daar zelf mee aan de hand van de tijd die ik te besteden hab naast mijn overige werkzaamheden, maar Pukster was voor mij niet leading qua inkomen.

Plannen is essentieel

Om de werkdruk iets overzichtelijker te maken is een goede planning voor social media essentieel. En dan bedoel ik een contentplanning. Hierin staan uiteraard de feestdagen die van toepassing zijn voor je dienst/product. Je geeft actie’s een plek, seizoensgerichte posts enzovoort. En vanzelf zie je waar gaten vallen en wanneer je moet gaan schrijven voor die ene winactie. Sterker nog, door zo’n planning kun je vooruit schrijven op de momenten dat de agenda het toelaat.

Je hoeft het niet alleen te doen

Zie je de toegevoegde waarde van social media maar kun je er de tijd of discipline niet voor vinden? Ieder zijn kwaliteiten. Ik help je graag  om de voordelen van social media te benutten door teksten te schrijven, een contentplanning te maken en onderhouden, je posts op het juiste moment te plaatsen enzovoort. En natuurlijk is een samenwerking hierin ook heel goed mogelijk. Jij neemt een deel voor je rekening en ik vul aan waar nodig. Kijk ook eens naar het contentabonnement of de strippenkaart.

Ben je een ‘kleine’ ondernemer of ZZP-er? Juist dan kan ik je helpen je zichtbaarheid te verbeteren. Voor meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek mail naar info@humanvalue.nl