Het is je vast wel opgevallen hoe vaak mensen quotes delen in je timeline op Instagram of Facebook bijvoorbeeld. Mensen zijn dol op het delen van quotes. Maar waarom eigenlijk? En hoe kun je daar handig gebruik van maken??

Mensen zijn gek op quotes omdat ze er herkenning in vinden, hard om moeten lachen of omdat een quote van toepassing is op iets waar ze op dat moment mee bezig zijn. Mensen die net verliefd zijn (of liefdesverdriet hebben) herkennen zich bijvoorbeeld graag in talloze quotes die over de eeuwige liefde gaan. Of iemand die op dieet is lijkt opeens alleen maar quotes tegen te komen die over eten gaan. En die herkenning zorgt ervoor dat er al snel gedeeld wordt. Dat quotes delen, daar kun je handig gebruik van maken als het om jouw business gaat.

Quotes delen: eigen materiaal of recyclen?

Door op je eigen (zakelijke) accounts regelmatig quotes te delen en deze te voorzien van de juiste hashtags zorg je voor meer online zichtbaarheid. Overdrijven is nooit handig dus kies een bescheiden frequentie, bijvoorbeeld iedere maandag. Op het internet vindt je talloze quotes waar ongetwijfeld voldoende toepasselijk materiaal tussen zit dat je kunt recyclen. Let daarbij goed op dat het past bij de doelgroep die je wilt bereiken en jouw product of dienstverlening. Een mix tussen gerecycled en eigen materiaal is helemaal top. Want hoe gaaf is het als jouw eigen bedachte quote massaal wordt gedeeld?

Zorg voor een herkenbare huisstijl

Behalve goed nadenken over een frequentie en welke quotes het beste passen bij jouw doelgroep is het minstens zo belangrijk dat je je eigen stempel op die quotes drukt. Je doel is ten slotte dat jouw quotes worden gedeeld door je volgers en dan moet het wel duidelijk zijn dat de quote van jou (en jouw bedrijf) afkomstig is. Het is dus van belang dat je de quotes in je eigen herkenbare huisstijl opmaakt. Natuurlijk kun je dit laten doen door een vormgever als je daar ruimte in je budget voor hebt. Maar je kunt zelf ook eenvoudig hele mooie quotes maken met Canva. Hoe? Dat leg ik je graag uit in een gratis ‘how to’.

Hoe quotes delen in jouw voordeel kan werken